Vier decennia lang bepaalt Nancy Store mee het modebeeld in Deinze

 

Het uitbaten van een modezaak kreeg Nancy Van Steenkiste, zaakvoerster van Nancy Store, als het ware met de moedermelk mee, want de familie Van Steenkiste was al 20 jaar actief in de modebranche toen de idee van een boetiek aan de orde van de dag was. Een beter visitekaartje om te starten kan men zich niet inbeelden.

 

Oktober 1970: Nancy Store, een nieuwe naam in Deinze!

 

Op de Markt in Deinze, waar nu Belgacom gehuisvest is, opende in 1970 Nancy Store een fraaie boetiek voor dames- en herenkledij.

De naam stoelde op een modezaak die de zaakvoerster bij een trip en een bezoek aan onder andere Carnaby Street in London opmerkte. De Engelse vlag is trouwens nog altijd het logo van Nancy Store. Het interieur van de zaak was toen nogal revolutionair: de muren waren volledig in het zwart geschilderd; op het plafond witte strepen en het meubilair volledig wit. Nancy herinnert zich nog levendig de startjaren. “ We hadden te maken met een super strakke kledij, broeken met olifantenpijpen, minirokken… Franse merken waren the top of the bill.

Ondanks de concurrentie bleef Nancy Store groeien. Het pand op de Markt werd te klein.

 

1978: splitsing

 

In 1978 werd de zaak opgesplitst: de afdeling vrouwenkleding verhuisde naar de Tolpoortstraat 52 ; de herenkleding

bleef aanvankelijk in het “oude” pand om via een ommetje op de Markt 67 in 1992 definitief te verhuizen naar de Markt 37.

 

Ladies Tolpoortstraat: andere looks

 

In de Tolpoortstraat kende de damesboetiek veel succes zodat in een eerste verbouwing zich opdrong 1989. Vooral het interieur werd grondig aangepakt.

In 2000 werd de dameszaak zowel buiten als binnen totaal vernieuwd. “ Een globale facelift, waarbij we bij de verbouwing een heel strakke lijn hanteerden” zegt Nancy. “ Veranderen hoort bij de mode. Door het interieur totaal te vernieuwen en ook de façade aan te pakken bewijzen we dat er initiatief en leven in de zaak steekt. We geven onze klanten een gevoel van vertrouwen maar laten zien dat we openstaan voor de beweging in de modebranche. Klanten willen niet alleen nieuwe kleren kopen maar vinden het leuk om hun keuze te maken in een originele en passende omgeving.”

2010 was het ideaal moment om onze winkel in nieuw kleedje te steken, met daar bovenop een uitbreiding van 60 vierkante meter.
Met deze vernieuwing willen we het winkelen zo aangenaam mogelijk maken voor de klant.

 

Men Markt: klassiek, sportswear en verhuring van trouw- suite- en rouwkledij

 

Ook de herenzaak kende een groeiend succes. Vooral de verhuis naar het grotere pand op de Markt 37 in 1992 stond garant voor een verdere uitbreiding. Naast de “klassieke” herenkledij werd er ook maar aandacht besteed aan de sportswear. “ Een man kleedt zich de laatste jaren graag sportief en volgt ook meer en meer het modebeeld.”

Nancy Store ging zich ook specialiseren in de verhuur van trouw-, suite- en rouwkledij. Een erg uitgebreid gamma is ter beschikking.

 

De troeven: service, kwaliteit, exclusiviteit

 

Nancy Store wil een trendsetter blijven. Er wordt streng toegekeken op de kwaliteit van de kledij. “ In de iets meer dan dertig jaar dat ik de zaak run, bouwden we een zeer trouw kliënteel op. Geen gemakkelijke opdracht want de concurrentie in de modewereld is groot en iedereen probeert een graantje mee te pikken. Je bent bijgevolg verplicht een eigen imago en stijl te ontwikkelen. We streven ernaar om kwalitatief hoogstaande en exclusieve, maar betaalbare kledij aan te bieden.” Dit laatste is zeker gebeurd. Meer nog, wie koopt bij Nancy Store weet dat de service verzekerd is. Vandaar het trouwe kliënteel. Een bijkomende troef is het feit dat de retouches aan de nieuw gekochte kledij gratis gebeuren in een eigen atelier door bekwame naaisters.

 

Toekomst verzekerd

 

Een nieuwe generatie dient zich aan. Dochter Liesbeth is al enkele jaren erg actief betrokken bij het runnen van de zaak. “ Als moeder en dochter leggen we wel eens andere accenten bij de aankoop van onze collecties (de generatiekloof, weet je wel), maar over het algemeen is onze smaak enigszins gelijklopend. Het grote voordeel is dat we met twee kunnen overleggen of iets leuk zit of samen een te volgen strategie bij een nieuwe modetrend of stijl kunnen bepalen.

We beslissen niet op “papier” en reizen zelf naar beurzen en naar bekende winkelsteden waar de mode van dames- en herenkledij een voorname rol spelen. Dusseldorf en Parijs ontbreken zeker niet; ook de Italiaanse en Belgische markten zijn ons zeker niet vreemd” aldus Liesbeth.

Nancy Store wil in de toekomst een jeugdige en tijdloze mode blijven brengen om de alsmaar meer bewustwordende klant niet te ontgoochelen. En wees gerust, de derde generatie met de kleindochters van Nancy, Laura en Lisa, staat klaar.